مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 13:402023-01-26پزشكي

مهمترین علت سرطان پستان


ژنتیک، بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، نبود بارداری و شیردهی را از عوامل مستعد کننده سرطان پستان نامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،در برنامه مادرکودک شبکه سلامت سیما نازی معینی، فلوشیپ جراحی پستان و عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سرطان پستان به گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث بروز این بیماری در بانوان می شود، گفت: هر عاملی که باعث افزایش سرعت تکثیر سلولها شود، به نحوی که سیستم ایمنی بدن نتواند آنها را از بین ببرد، منجر به ایجاد سرطان می شود.

از جمله عوامل مستعد کننده این بیماری می توان از افزایش سن نام برد، با افزایش سن، میزان بروز سرطان پستان نیز افزایش می یابد، به خصوص در بازه زمانی 50 تا 60 سالگی ابتلاء به این بیماری بیشتر دیده می شود.

وی افزود: عامل بعدی ژنتیک است، با حضور بعضی از ژنها، مانند BRCA1 و BRCA2، تا70 الی80 درصد ممکن است فرد به سرطان پستان، مبتلا شود.

معینی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان اقدامات پیشگیرانه بیشتری در برابر این بیماری انجام داد، گفت: در افراد مستعد به این بیماری، غربالگری را که همان ماموگرافی است، باید از سنین پایین تر شروع کنیم و یا حتی جراحی های پیشگیرانه ای به فرد پیشنهاد دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علت سرطان پستان

مهمترین علت سرطان پستان