مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 10:202023-01-26سياسي

تاکید قزاقستان بر کمک به افغانستان در قالب ساختارهای همکاری منطقه ای


وزیر امور خارجه قزاقستان در بیست و ششمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بر کمک به افغانستان در چارچوب ساختارهای منطقه ای مانند اکو تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیات قزاقستان به ریاست مختار تلئوبردی ، وزیر امور خارجه این کشور در بیست و ششمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای اکو شرکت کرد.

در این اجلاس همچنین سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو و روسای آژانس های تخصصی سازمان همکاری اقتصادی و سازمان های منطقه ای مانند کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا، سازمان کشورهای ترک شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این اجلاس طیف وسیعی از مسائل مربوط به افزایش کارایی همکاری کشورهای عضو اکو در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری، امنیت غذایی، اکولوژی، کشاورزی، کریدورهای حمل و نقل را مورد بررسی قرار دادند و پیشنهاداتی را برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی در فضای سازمان همکاری اقتصادی ارائه کردند.

در پایان این نشست بیانیه تاشکند به تصویب رسید که با پیشنهاد قزاقستان توسعه تعامل بین سازمان همکاری اقتصادی و کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیای را پیش بینی می کند.

قزاقستان به عنوان رییس کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا آمادگی خود را برای مشاکرت در اجرای عملی این پیشنهاد ابراز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید قزاقستان بر کمک به افغانستان در قالب ساختارهای همکاری منطقه ای

تاکید قزاقستان بر کمک به افغانستان در قالب ساختارهای همکاری منطقه ای