مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-26سياسي

دین اسلام دین علم و آگاهی است


نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دین اسلام دین علم و آگاهی است، گفت: شایسته نیست دینی که اولویت آن قرائت علم، تعلیم و مبارزه با جهل است، - جامعه آن در بلندای علم و ادب قرار نگیرد.

آیت الله علی خاتمی شامگاه دیروز (5 بهمن ماه) در آیین نکوداشت عالم انقلابی مرحوم حجت الاسلام سیدرضا موسوی طیبی با اشاره به پنج آیه سوره علق که جزو اولین آیاتی نزولی بر پیامبر اسلام بود، اظهار کرد: تیتر بعثت پیامبر اکرم (ص)، این پنج آیه مشهور است.

وی با بیان اینکه بعثت رسول مکرم اسلام در دورانی بود که جهل از در و دیوار جهان می بارید، افزود: از همه جا تاریک تر سرزمین حجاز بود.

حجاز آکنده از جهل، نادانی و خشونت بود و فرهنگ، ادب و عاطفه در وجود مردمان آن سرزمین خاموش شده بود؛ به صراحت دختران را تنها به جرم دختر بودن زنده به گور می کردند.

خاتمی با اشاره به کتاب تاریخ تمدن، اضافه کرد: در زمان بعثت پیامبر، در شبه جزیره حجاز یعنی از شمالی ترین قسمت که امروزه شامل چهار کشور اردن، سوریه، لبنان و فلسطین است و قسمت جنوبی آن یمن در این جغرافیای وسیع فقط 18 نفر باسواد بودند که از این تعداد هم 10 نفر خواندن و نوشتن می دانستند و آن 8 نفر باقی فقط خواندن می دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین اسلام دین علم و آگاهی است

دین اسلام دین علم و آگاهی است