مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-26پزشكي

نورون هایی که تهدید را بو می کشند!


پژوهش جدیدی که در «دانشگاه راچستر» انجام شده است، نشان می دهد که نورون های دستگاه بویایی می توانند بوی عامل تهدید را احساس کنند.

- پژوهش جدیدی که در دانشگاه راچستر انجام شده است، نشان می دهد که نورون های دستگاه بویایی می توانند بوی عامل تهدید را احساس کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، ما هنگام ورود به یک فضای جدید، از حس بویایی خود برای ارزیابی بی خطر بودن یا وجود تهدید در آن استفاده می کنیم.

در قلمرو بسیاری از حیوانات، این توانایی برای بقا و تولید مثل ضروری است.

پژوهشگران مؤسسه علوم اعصاب دل مونته (Del Monte Institute for Neuroscience) در دانشگاه راچستر (U of Rochester) در حال یافتن سرنخ های جدیدی هستند که نشان می دهند دستگاه بویایی چگونه به ارزیابی تهدید کمک می کند و نورون هایی را پیدا کرده اند که اگر بو یک تهدید باشد، متوجه می شوند.

دکتر جولیان میکس (Julian Meeks)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما در حال تلاش برای درک چگونگی تعامل حیوانات با بو و تأثیر آن بر رفتار آنها در زمینه های اجتماعی و غیر اجتماعی هستیم.

این پژوهش جدید، روش های ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانیم در کارهای آینده خود از آنها استفاده کنیم و مجموعه ویژه ای از نورون های موجود در دستگاه بویایی ما را به بوهای تهدیدکننده متصل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورون هایی که تهدید را بو می کشند!

نورون هایی که تهدید را بو می کشند!