مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 00:302023-01-25اقتصادي

مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی که شاه او را زحمتکش می دانست!


پهلوی دوم چه کسی را نامه زد و گفت که انسان سختکوش و زحمتکشی است؟ کسی بود که خودش گفته بود، می تواند همه ثروتمندان ایران را یک جا بخرد و فقط یکی از انگشترهای الماس که دستش بود به پول الان بیش از 200 میلیارد تومان می ارزید! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: این کسی که یکی از انگشترهایش 5 میلیون دلار می ارزید، چگونه این قدر پولدار شده بود؟ این فرد هژبر یزدانی سرمایه دار بزرگ دوره پهلوی و یکی از مفسدان اقتصادی ایران بود و این طوری پولدار شد که محمد یگانه وزیر د ارایی و مسکن در دوره پهلوی که سال ها ریاست کل بانک مرکزی را هم بر عهد ه د اشت در کتاب خاطراتش نوشته است : هژبر بارها از بانک های مختلف کشور وام هایی کلان گرفته و حد ود 750 میلیون تومان به آنها مقروض بود ه است.

برای نمونه می توان به اخذ چند بار وام هنگفت توسط وی از خوش کیش رییس بانک ملی اشاره کرد که با فشار د کتر ایاد ی و هوشنگ انصاری (وزیر د ارایی وقت) صورت گرفت و برای آن که موانع قانونی را از سر راه اختلاس های خویش برد ارد ، تلاش کرد از شاه و اشرف و نصیری کمک بگیرد .

برای ما این سؤال وجود د اشت که هژبر این همه ثروت را از چه طریقی به د ست آورد ه است؟ د ر تحقیقات خود از بانک مرکزی به اینجا رسید یم که وی از طریق زد و بند با عالی ترین مقام ها د ر کشور که مهم ترین شان د کتر ایاد ی، طبیب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی که شاه او را زحمتکش می دانست!

مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی که شاه او را زحمتکش می دانست!