مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 20:202023-01-25پزشكي

لزوم غربالگری سرطان روده در بالای 40 ساله ها


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمارهای جهانی بر لزوم انجام غربالگری برای شناسایی مبتلایان به سرطان روده، بین افراد 40 ساله و بالاتر، - تاکید کرد.

دکتر سید وحید حسینی، چهارشنبه 5 بهمن در جلسه کمیته دانشگاهی بیماری های غیرواگیر با محوریت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ با تاکید بر ضرورت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در استان فارس، افزود: اغلب مبتلایان به بیماری سرطان، در صورت تشخیص به موقع با انجام غربالگری، دیگر به سرطان بدخیم مبتلا نمی شوند.

حسینی با اعلام اینکه طبق آخرین آمارهای ثبت شده جهانی، تعداد بیماران زیر 40 سال مبتلا به سرطان روده بزرگ و مراجعه کننده به بیمارستان ها طی دو سال گذشته دو برابر شده است، گفت: در آخرین راهنمای بالینی در این حوزه توصیه شده که افراد 40 سال به بالا نیاز به غربالگری سرطان روده بزرگ دارند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از سرطان با انجام غربالگری، به مردم توصیه کرد تا برای کاهش هزینه های درمانی سرسام آور بیماری های غیرواگیر، به مراکز درمانی مراجعه کرده و با انجام غربالگری و تشخیص زودهنگام، از وضعیت جسمانی خود آگاه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم غربالگری سرطان روده در بالای 40 ساله ها

لزوم غربالگری سرطان روده در بالای 40 ساله ها