مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 19:352023-01-25فرهنگي

مسعود فراستی ؛ هجرت از تلویزیون به یوتیوب / قطع همکاری یا سهم خواهی بیشتر؟


رانت منتقد ثابت بودن فراستی در برنامه سینمایی هفت باعث شد که او به عنوان یک سلبریتی منتقد در جامعه شناخته شود و به دلیل نظرات معمولا رادیکالش درباره سینمای ایران مورد توجه قرار گیرد.

- چه خود فراستی قبول داشته باشد چه خیر، رانت منتقد ثابت بودن در برنامه سینمایی هفت باعث شد که او به عنوان یک سلبریتی منتقد در جامعه شناخته شود و به دلیل نظرات معمولا رادیکالش درباره سینمای ایران مورد توجه قرار گیرد.

فراستی با توجه به مدت زمان زیادی که در تلویزیون در اختیار داشت کاملا ادبیات و قواعد نقد فیلم در سینمای ایران را عوض کرد و حتی می توان گفت مقوله تخصصی نقد فیلم را به چند واژه یا چند جمله عامیانه تقلیل داد و به دلیل این ساده سازی در میان مخاطب هم مورد توجه قرار گرفت.

با چند کلمه و دو جمله نسخه بسیاری از فیلم های مهم اخیر سینمای ایران را می پیچید و در اکثر موارد هم منفی می گفت، ولی ساحت نقد فیلم بسیار وسیع تر، عمیق تر و پیچیده تر از این مدل نقد است که فراستی در تلویزیون با چهار جمله تکلیف یک فیلم را روشن کند و اساسا مقوله نقد فیلم، تاریخی همپای تاریخ سینما دارد که جدای از رسانه های دیداری و شنیداری در رسانه های مکتوب تجلی یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسعود فراستی ؛ هجرت از تلویزیون به یوتیوب / قطع همکاری یا سهم خواهی بیشتر؟

مسعود فراستی ؛ هجرت از تلویزیون به یوتیوب / قطع همکاری یا سهم خواهی بیشتر؟