مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 17:552023-01-25سياسي

روند صعودی شاخص برق درپایداری شبکه


مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: شاخص وضعیت عملکرد صحیح سیستم حفاظت از سال 1385 تا به امروز روند صعودی بسیار خوبی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی در مراسم آغاز به کار هفدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت که به مدت دو روز در دانشکده برق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های شبکه سراسری برق ایران اظهار داشت: ظرفیت تولید شبکه سراسری برق کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش بیش از 10 برابری پیدا کرده و به 90 هزار مگاوات رسیده، به طوری که می توان گفت رتبه 16 جهان به لحاظ ظرفیت تولید نیروگاهی به کشور ما تعلق دارد و با افتخار در رده شبکه های بزرگ دنیا شناخته می شویم.

وی افزود: ویژگی دیگر شبکه برق کشورمان رشد مصرف برق حدود 5.

4 درصدی است که طی 10 سال اخیر رشد زیادی محسوب می شود و در مقایسه با رشد مصرف کشورهای توسعه یافته که در حدود یک درصد یا حتی کمتر از یک درصد هستند رشد قابل توجهی داشته و نیازمند بهینه سازی مصرف است.

رجبی مشهدی افزود: این میزان رشد در مصرف و همچنین وسعت و پراکندگی مراکز جمعیتی کشور عزیزمان ایران، نیازمند توسعه شبکه در ابعاد گسترده است، بنابراین در حوزه شبکه انتقال 400 و 230 کیلوولت تقریباً سالانه حدود 2000 کیلومتر خط انتقال جدید احداث می کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند صعودی شاخص برق درپایداری شبکه

روند صعودی شاخص برق درپایداری شبکه