مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 15:052023-01-25بين الملل

مولداوی آماده پیوستن به ناتو نیست


وزیر دفاع مولداوی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کشورش به دلیل وضعیت ضعیف تجهیزات ارتش ملی به این زودی ها آماده نیست تا به ناتو ملحق شود.

- وزیر دفاع مولداوی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کشورش به دلیل وضعیت ضعیف تجهیزات ارتش ملی به این زودی ها آماده نیست تا به ناتو ملحق شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیراً مایا ساندو، رییس جمهوری مولداوی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که کشورش باید بی طرفی خود را کنار گذاشته تا به ائتلاف نظامی ملحق شود.

ساندو اما دقیقا نگفته بود که این ائتلاف نظامی، همان ناتو است یا خیر با این حال، بارها گفته که بند بی طرفی در قانون اساسی مولداوی را می توان تغییر داد اگر که این کشور تصمیم بگیرد به ناتو ملحق شود.

اما حالا آناتولی نوساتی ، وزیر دفاع مولداوی گفته است: نخست اینکه رییس جمهوری درباره ناتو در گفت وگویش با پولیتیکو حرفی نزده و دیگر ائتلاف ها از جمله در سطح منطقه ای مدنظر بوده است.

وی افزود: تنها تمایل و خواسته برای پیوستن به ناتو کافی نیست.

این ائتلاف، یک سازمان سیاسی-نظامی قدرتمند است و کسی که می خواهد به این ائتلاف ملحق شود باید یکسری اصلاحات انجام دهد، ارتش را مدرن کند، استانداردهای قطعی و جدی را محقق کرده و بودجه دفاعی خود را با بودجه مدنظر ناتو هماهنگ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولداوی آماده پیوستن به ناتو نیست

مولداوی آماده پیوستن به ناتو نیست