مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 14:452023-01-25اقتصادي

2 میلیون هکتار از تالاب ها در حال تبدیل به منشأ گرد و غبار هستند


به دلیل عدم تخصیص حقابه ها و تغییرات اقلیمی، 2 میلیون هکتار از تالاب های کشور در حال تبدیل شدن به منشأ برداشت گرد و غبار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به مهر در خصوص مهمترین چالش های محیط زیستی کشور نیز اظهار داشت: مهمترین چالش کشور در حوزه محیط زیستی مسئله آب است که با توجه به شرایط اقلیمی و برداشت بیش از حد از منابع آب زیرزمینی شاهد پدیده هایی همانند فرونشست زمین هستیم.

وی تاکید کرد: بیشترین چالش را در بخش آب داریم که هم بحث فرهنگ مصرف و هم تغییر اقلیم در این حوزه، نگران کننده است.

رییس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: کشور ما با مشکل کمبود آب شرب مواجه است؛ اما متأسفانه می بینیم که توجه لازم به مدیریت و استفاده بهینه آب شرب نمی شود و فرهنگ درستی در این زمینه در جامعه حکفرما نیست.

سلاجقه گفت: موضوع تبدیل تالاب ها به منشاهای گرد و خاک، موضوعات پسماند و پساب، حیات وحش و مراتع نیز از دیگر چالش ها در حوزه محیط زیست است که البته این موارد از سرتیترهای وظایف سازمان محیط زیست کشور است که در هر یکی از این بخش ها چالش های جداگانه ای داریم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در بخش تالاب ها موضوع تخصیص حقابه ها از چالش های مهم زیست محیطی است افزود: از وزارت نیرو می خواهیم هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون هکتار از تالاب ها در حال تبدیل به منشأ گرد و غبار هستند

2 میلیون هکتار از تالاب ها در حال تبدیل به منشأ گرد و غبار هستند