مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 13:052023-01-25اقتصادي

افزایش مصرف آب به دلیل برودت هوا در کردستان


طی روزهای اخیر و با افزایش برودت و سرمای هوا، مصرف آب در سطح استان افزایش یافته است.

- محمدفرهاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:طی روزهای اخیر و با افزایش برودت و سرمای هوا شاهد افزایش مصرف آب در سطح استان هستیم که این امر به دلیل بازگذاشتن شیرهای آب توسط برخی از مشترکان با هدف جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب است.

وی خاطرنشان کرد: این روش برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور کاملا اشتباه و تنها موجب هدررفت آب، متورم شدن قبوض و افزایش فشار به تأسیسات و شبکه آب می شود که این مسئله ممکن است در صورت تداوم منجر به قطعی یا افت فشار آب شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از شهروندان خواست در زمان بروز یخبندان از ریختن آب جوش روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور خودداری کنند و گفت: عایق کردن کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، پوشال و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور و همچنین عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان از راهکار های جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی کنتور است.

فرهاد اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه یخ زدگی و مشکلات در ارتباط با آب و فاضلاب با مرکز ارتباط مردمی شرکت (سامانه 122) که بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمایی های لازم به مشترکین است تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل آن ها اقدام شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف آب به دلیل برودت هوا در کردستان

افزایش مصرف آب به دلیل برودت هوا در کردستان