مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:352023-01-25فرهنگي

«تیمار غریبان» به محک نقد گذاشته شد


در نخستین نشست محفل ادبی سرونامه ویژه نقد کتاب های حوزه هنری، کتاب تیمار غریبان نوشته پروین کاشانی زاده و مجموعه خاطرات سکینه محمدی مترون بیمارستان نفت آبادان توسط دو نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس نقد و بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، در نخستین نشست محفل ادبی سرونامه ویژه نقد کتاب های حوزه هنری، کتاب تیمار غریبان نوشته پروین کاشانی زاده و مجموعه خاطرات سکینه محمدی مترون بیمارستان نفت آبادان توسط دو نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس نقد و بررسی شد.

در این نشست حنان سالمی، داستان نویس و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: در بحث کتاب یکی از نکاتی که در فصول آن حس کردم این بود که ویراستار نداشت و ما در شناسنامه کتاب ویراستاری ندیدیم.

وی افزود: این کتاب با وجود غلط های املایی و محتوایی به طور قطع ردپایی از ویراستار را در آن دیده نمی شود.

داستان نویس و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس گفت: نکته دیگری که نشان می داد ویراستاری خوبی برای این کتاب صورت نگرفته استفاده از افعال نامأنوس بود در حالی که وقتی یک رمان را می خوانیم توقع داریم که یک سیر داستانی داشته باشد اما این کتاب حالت گزارش وار دارد.

وی افزود: در جای جای کتاب تیمار غریبان افعال گزارشی را می بینیم در حالی که در داستان نباید از افعال گزارشی استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تیمار غریبان» به محک نقد گذاشته شد

«تیمار غریبان» به محک نقد گذاشته شد