مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-25اقتصادي

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان مرکزی


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین این استان به صورت رایگان خبر داد.

- مهدی جان محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی واگیردار دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می سازد.

وی افزود: در برنامه های سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از 5 بهمن ماه تا پایان سال به اجرا در آمده است.

جان محمدی افزود: به منظور اجرای کامل فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی  اکیپ های عملیاتی کرده که پیش بینی می شود بالغ بر 100 هزار راس دام سنگین و 800 هزار راس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد  اما باید توجه داشت که صرفا نمی توان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان مرکزی

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان مرکزی