مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-25پزشكي

7 نکته مهم درباره بیماری های روان را یاد بگیرید!


فوق تخصص روانپزشکی با اشاره به تاثیر مستقیم سلامت روان بر افزایش کیفیت زندگی افراد، گفت: متاسفانه برخی افراد با وجود آگاهی نسبت به ابتلای خود به بیماری روان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزای فارس، بیماری های روان از جمله بیماری هایی است که سلامت افراد در سنین مختلف را تهدید می کند و عوامل مختلفی همچون استرس روزانه، مرگ والدین یا دیگر عزیزان، از دست دادن شغل، طلاق و.

در ابتلا به این بیماریها موثر هستند.

 بیمار های روان غالبا با مصرف برخی داروهای اختصاصی قابل درمان قطعی هستند یا اگر برخی تبدیل به بیماری مزمن شوند نیز قابل کنترل بوده و فرد مبتلا با مصرف روزانه دارو شرایط مطلوبی در گذران زندگی دارد.

جمال شمس، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شایع ترین باورهای غلط و متداول درباره درمان با داروهای روانپزشکی اشاره کرد و افزود: فردی که به بیماری های روان مبتلاست به طور مثال افسردگی یا اضطراب دارد و به پزشک مراجعه نمی کند دقیقا مثل کسی است که مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون است و به درمان اهمیتی نمی دهد.

وی با اشاره به این باور غلط که تمامی داروهایی که در روانپزشکی برای درمان بیمار استفاده می شود خواب آور است، اظهار کرد: داروهایی که برای اختلالات روان تجویز می شود بسیار متنوع اند و این باور که به محض مراجعه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 نکته مهم درباره بیماری های روان را یاد بگیرید!

7 نکته مهم درباره بیماری های روان را یاد بگیرید!