مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:452023-01-25اجتماعي

کلاف پیچیده آلودگی هوا در قزوین/ صنعت یا مردم؛ مقصر چه کسی است؟


بررسی عوامل آلودگی هوا در روزهای اخیر قزوین نشان از یک کلاف پیچیده و ابهام در میزان نقش مردم و صنعت در این آلودگی و احتلاف نظر کارشناسان در این زمینه دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان قزوین در روزهای اخیر با پشت سر گذاشتن وضعیتی بحرانی در صدر جدول آلوده ترین استان کشور قرار داشت تا این بار مردم قزوین بیش از هر زمانی آلودگی هوا در این استان را حس کنند.

شهرهای قزوین، البرز و آبیک در هفته اخیر با افزایش ریزگردهای آلوده شاهد روزهایی تیره و تار بودند تا زنگ خطر برای فردای استان قزوین و وضعیت زیست محیطی این استان بیش از هر زمانی و با صدایی بلندتر به گوش برسد.

آنچه این روزها باید بیش از هر زمانی مورد بررسی قرار بگیرد این است که چه عواملی این وضعیت را گسترش داده و کار را به جایی رسانده که استان قزوین که یکی از استان های کوچک کشور محسوب می شود در آلودگی زیست محیطی حتی بالاتر از کلان شهرها قرار گرفته و نفس ها در آن به شماره می افتد.

از سال ها قبل بافت صنعتی استان و همچنین سوخت مصرفی این بافت مورد نقد همه کارشناسان بود اما کمتر به این صداها توجه شد.

همچنین رشد بی رویه خودرو در استان قزوین و عدم نظارت بر ساختار فنی و اقداماتی همچون معاینه فنی این خودروها نیز همواره مورد نقد بوده است اما بی توجهی به آن این روزها خود را بیش از هر ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف پیچیده آلودگی هوا در قزوین/ صنعت یا مردم؛ مقصر چه کسی است؟

کلاف پیچیده آلودگی هوا در قزوین/ صنعت یا مردم؛ مقصر چه کسی است؟