مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-25سياسي

آنچه از امام هادی(ع) باید بیاموزیم/«صله رحم عمر را طولانی می کند


امام هادی(ع) علاوه بر آنکه امام دهم شیعیان بودند و از این جهت مورد محبت مردم قرار داشتند، از سجایای اخلاقی والایی چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی بهره می بردند و همین نیز از ایشان شخصیتی محبوب و با نفوذ ساخته بود که در این گزارش می خواهیم مرور مختصری .

- گروه زندگی- با نگاهی به دوران امامت و سبک زندگی امام علی النقی(ع) می توان به شایستگی های اخلاقی این امام بزرگوار که از محبوبیت و نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار بودند، پی برد به خوبی دریافت که چرا خلیفه وقت از وجود امام هادی(ع) در مدینه هراس داشت و ایشان را به سامرا تبعید کرد.

به واقع، امام هادی(ع) علاوه بر آنکه امام دهم شیعیان بودند و از این جهت مورد محبت مردم قرار داشتند، از سجایای اخلاقی والایی چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی بهره می بردند و همین نیز از ایشان شخصیتی محبوب و با نفوذ ساخته بود که در این گزارش می خواهیم مرور مختصری داشته باشیم بر سبک زندگی این امام بزرگوار و آنچه می تواند چراغ راهی باشد برای محبان ایشان.

ساده زیستی و فارغ از دنیا طلبی امام علی النقی(ع) آنچنان در ساده زیستی شهره و نسبت به مادیات دنیا بی توجه بودند که 42 سال عمر باعزت شان را هیچ گاه صرف مال اندوزی و تجملات نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه از امام هادی(ع) باید بیاموزیم/«صله رحم عمر را طولانی می کند

آنچه از امام هادی(ع) باید بیاموزیم/«صله رحم عمر را طولانی می کند