مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-25بين الملل

السودانی: به تلاش برای نزدیک کردن رویکردهای تهران و ریاض ادامه می دهیم


نخست وزیر عراق گفت که بغداد به تلاش های خود برای نزدیک کردن رویکردهای ایران و عربستان ادامه می دهد زیرا بر این باوریم که گفت وگو و دیدار تنها راه رسیدن به یک زمینه مشترک است.

- نخست وزیر عراق گفت که بغداد به تلاش های خود برای نزدیک کردن رویکردهای ایران و عربستان ادامه می دهد زیرا بر این باوریم که گفت وگو و دیدار تنها راه رسیدن به یک زمینه مشترک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قرار است امروز چهارشنبه به فرانسه سفر کند، وی در آستانه این سفر در مقاله ای که در روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد تاکید کرد که دولت عراق امروز باورش نسبت به رویکرد گسترش روابط منطقه ای و بین المللی بر اساس همکاری و تعادل و دوری از سیاست محوربندی ها و اعتماد به شراکت با بسیاری از کشورهای جهان و در راس آن ها فرانسه بیشتر شده است.

وی در بخشی از مقاله خود آورده است که دولت ما عزم خود را جزم کرده تا عاملی اصلی در دیپلماسی منطقه ای و روندهای سیاسی باشد و این امر در کنفرانس بغداد2 که اخیرا با حمایت امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در امان پایتخت اردن برگزار شد به وضوح نمایان شد زیرا ما در این کنفرانس تاکید کردیم که اجازه نمی دهیم خاک عراق سکوی تهدیدی برای کشورهای همجوار باشد و همزمان هرگونه تجاوز به خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السودانی: به تلاش برای نزدیک کردن رویکردهای تهران و ریاض ادامه می دهیم

السودانی: به تلاش برای نزدیک کردن رویکردهای تهران و ریاض ادامه می دهیم