مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:502023-01-25سياسي

پناهیان: پیامبر (ص) با «جامعه سازی» مردم را به دین دعوت می کند نه با «تربیت فردی»


مهم ترین کاری که پیامبر می کند و بیشترین دستورهایی که دین می دهد ابتدائاً برای برقراری رابطه انسان با خدا نیست بلکه برای آزادسازی جامعه از ظلم و طغیان است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در محفل هفتگی هیأت های دانشجویی استان تهران که در فاطمیه بزرگ تهران، واقع در شمال پارک لاله برگزار می شود، به تحلیل تاریخ صدر اسلام و نحوه بهره گیری صحیح از آن برای مسائل روز جامعه پرداخت که در ادامه گزیده ای از دهمین جلسه مبحث تاریخی تحلیلی صدر اسلام را می خوانید.

خیلی ها از نظر فردی دوست ندارند دین داری کنند اما انگیزه های اجتماعی دین را می پسندند ممکن است خیلی از افراد از نظر شخصی، انگیز ه ای برای دین داری نداشته باشند.

انگیزه فردیِ دین داری یعنی انسان جدای از زندگی حداقلی دنیا، این نیّت را داشته باشد که به خدا نزدیک شود و با خدا ارتباط خوب و عمیق برقرار کند و از خداپرستی بهره ببرد.

چون ممکن است خیلی از افراد نخواهند عمیقاً با خدا ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل با پیامبران الهی هم زیاد کار نداشته باشند و به دین جذب نشوند.

چنین چیزی در هر محیطی امکان دارد، چه در محیطی که پیامبر اکرم (ص) در گذشته در مدینه درست کرد و چه در محیطی که امام زمان (ارواحنا له الفداء) در آینده در جهان درست خواهد کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پناهیان: پیامبر (ص) با «جامعه سازی» مردم را به دین دعوت می کند نه با «تربیت فردی»

پناهیان: پیامبر (ص) با «جامعه سازی» مردم را به دین دعوت می کند نه با «تربیت فردی»