مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-25پزشكي

چه زمانی زایمان سزارین بر طبیعی ارجحیت دارد؟


رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: طبق مطالعات انجام شده میانگین مدت زمان بستری در زایمان سزارین تقریباً دو برابر گروه زایمان طبیعی است.

- دکتر الهه عزتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عمل سزارین دارای عوارض مختلفی بوده که میزان خونریزی دو برابری پس از سزارین به نسبت زایمان طبیعی، عفونت های رحمی، چسبندگی های جفت، پارگی مثانه، لخته شدن خون در رگ، باز شدن محل عمل و نارس بودن نوزاد را می توان از جمله عوارض زایمان به روش سزارین دانست.

وی با اشاره به دیگر عوارض زایمان سزارین ادامه داد: در زایمان سزارین ریکاوری بعد از زایمان آسان نبوده و مادر علاوه بر درد و نیاز به استراحت بعد از جراحی سنگین سزارین، مجبور به مراقبت از کودک خود نیز خواهد بود.

عزتی بیان کرد: در روزهای نخست مادر پس از زایمان سزارین در هنگام انجام فعالیت های مختلف از جمله بلند شدن از رختخواب، لباس پوشیدن و هر فعالیت دیگری درد بسیاری را تحمل خواهد کرد که در برخی موارد به ناچار مجبور به استفاده از مسکن های تجویز شده توسط پزشک خود می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مادرانی که تحت عمل سزارین قرار می گیرند معمولاً بعد از گذشت شش هفته می توانند به روال عادی زندگی خود از جمله رانندگی، انجام امورات منزل، رابطه جنسی، فعالیت های سبک کاری و سایر فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی زایمان سزارین بر طبیعی ارجحیت دارد؟

چه زمانی زایمان سزارین بر طبیعی ارجحیت دارد؟