مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 07:502023-01-25اقتصادي

بحران آلودگی و راهکارهای مبارزه با آن/«آلوده ترین کشورهای جهان»


افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ ترین چالش های پیش رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.

- افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ ترین چالش های پیش رو کشورهای در حال توسعه در مسیر صنعتی شدن و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.

گروه بین الملل : با رشد فزاینده انقلاب صنعتی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، پدیده آلودگی هوا تبدیل به بخشی لاینفک از زیست شهری در نقاط مختلف جهان شده است.

برای حل این بحران دولت ها سیاست های مختلفی همچون حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر (سبز)، نوسازی وسایل نقلیه فرسوده، توسعه فضای سبز و درختکاری، خارج کردن کارخانه ها و مراکز صنعتی از شهرها و استفاده از فناوری های پاک اتخاذ کردند.

با این حال یکی از سیاست های منسوخ و قدیمی در کشورهای در حال توسعه تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات دولتی و خصوصی است.

راهبردی که متاسفانه در هنگام فصول سرد سال از سوی مراکز تصمیم گیری همچون کمیته اضطراری آلودگی هوا، وزارت کشور و وزارت بهداشت اتخاذ می شود.

در ادامه این گزارش سعی می کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا کشورهای درگیر پدیده آلودگی هوا نیز به مانند ایران در گام اول به سراغ تعطیلی گسترده و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آلودگی و راهکارهای مبارزه با آن/«آلوده ترین کشورهای جهان»

بحران آلودگی و راهکارهای مبارزه با آن/«آلوده ترین کشورهای جهان»