مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 07:302023-01-25اقتصادي

ایجاد 30 فروچاله جدید در ابرکوه / 14 دشت استان یزد ممنوعه و 4 دشت بحرانی است+ فیلم


رییس اداره منابع آب ابرکوه با بیان این که فرونشست های زمین از جمله دغدغه های محیط زیستی و امنیتی این شهرستان است، گفت: برداشت بی رویه آب در سال های گذشته سبب ایجاد 30 فروچاله جدید در این شهرستان شده است.

- مشکات وضعیت سفره های آب زیرزمینی این شهرستان را وخیم دانست و بیان کرد: از قنات های موجود شهرستان هم فقط 10 قنات فعال باقی مانده که 3.

75 میلیون متر مکعب آب در سال از آن ها برداشت می شود.

رییس اداره منابع آب ابرکوه یکی از دلایل ایجاد بیش از 30 مورد فروچاله در این شهرستان را برداشت های بی رویه در سال های گذشته عنوان و تصریح کرد: بیشترین فروچاله های استان در این شهرستان ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: باید طبق برنامه سازگاری با کم آبی، میزان  بهره برداری چاه های کشاورزی ظرف مدت کمتر از 10 سال میزان در حد میزان بهره برداری بهینه قرار گرفته و در این مدت نیز کشاورزان با اجرای آبیاری نوین و روش های مدرن کشاورزی، خود را با خشکسالی وفق داده و همچنین شاهد کشت محصولات پرآبخواه نباشیم.

رییس اداره منابع آب ابرکوه در پایان با اشاره به بارش های بسیار خوب در زمستان سال جاری و سردی هوا و یخبندان و کاهش شدید تبخیر در این منطقه، از کشاورزان خواست تا حد امکان از آبیاری و بهره برداری از چاه ها خودداری کرده تا از برکات این بارش، سفره های آب زیرزمینی نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 30 فروچاله جدید در ابرکوه / 14 دشت استان یزد ممنوعه و 4 دشت بحرانی است+ فیلم

ایجاد 30 فروچاله جدید در ابرکوه / 14 دشت استان یزد ممنوعه و 4 دشت بحرانی است+ فیلم