مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 07:302023-01-25پزشكي

بهترین روغن های خوراکی کدامند؟


روغن ها مواد غذایی حاوی چربی هستند که مردم در پخت و پز انواع غذاها مورد استفاده قرار می دهند، اما برای اینکه بدانید کدام نوع روغن ها جزو بهترین روغن برای مصرف روزانه هستند گزارش پیشرو را دنبال کنید.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: روغن های خوراکی و چربی سومین عنصر مهم غذای انسانی بعد از قندها و پروتیین هستند و در سبد غذایی خانواده ها جزء کالاهای ضروری محسوب می شوند و از آن جایی که علاوه بر تامین انرژی، حاوی اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن برای جذب ویتامین های محلول در چربی (A،K، E،D) هستند، نقش مهمی در تامین سلامت و ادامه حیات انسان دارند.

از آن جایی که روغن ها و چربی ها واسطه خوبی برای انتقال حرارت هستند، گرمای لازم برای پختن را به مواد غذایی می رسانند و همچنین سبب خوش طعم و لذیذ شدن، بهبود رنگ بافت غذاها و ایجاد حس سیری می شوند.

 از نکات مهم در مورد مصرف چربی این است که نباید به دلیل ترس از افزایش چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول خون مصرف آنها را قطع کرد؛ باید در نظر داشته باشیم که بدن ما هر روز به میزان مشخصی اسید چرب ضروری نیاز دارد و باید از غذا و خوراکی ها جذب کند چون نمی تواند آنها را تولید کند.

 حال موضوع مهم اینجاست که برای جذب چربی های مفید در بدن و همچنین دور ماندن از مضرات چربی های غیر مفید بهترین روغن خوراکی کدام است؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین روغن های خوراکی کدامند؟

بهترین روغن های خوراکی کدامند؟