مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 00:202023-01-24سياسي

معرفت شناسی در نگاه امام هادی (ع)


یک کارشناس مسائل دینی در مورد تعدد فرقه ها و نحله ها در زمان امام هادی(ع) گفت: امام نقش به سزایی در تبیین صحیح مبانی اسلامی در عصر خود داشته و جامعه شیعی مبانی اصیل خود در حوزه توحید شناسی را وام دار این امام همام است.

- یک کارشناس مسائل دینی در مورد تعدد فرقه ها و نحله ها در زمان امام هادی(ع) گفت: امام نقش به سزایی در تبیین صحیح مبانی اسلامی در عصر خود داشته و جامعه شیعی مبانی اصیل خود در حوزه توحید شناسی را وام دار این امام همام است.

حجت الاسلام یاسر حسنوند -کارشناس مسائل دینی - در خصوص دوران امامت امام هادی(ع) و مقابله ایشان با فرقه ها و نحله های مختلف به ایسنا گفت: دوران امام هادی(ع)، دوران حضور فرقه ها و نحله هایی چون مجسمه، مفوضه، اهل حدیث، اشاعره و معتزله بوده است.

این مذاهب و نحله ها توانستند با ایجاد شبهاتی در زمینه مسائل اعتقادی، جامعه شیعی را تا حدودی دچار تردید و تشویش کنند.

به گفته وی، امام هادی(ع) در مقابل این اندیشه های فاسد و غیر واقعی، به تبیین صحیح باورهای دینی پرداخت و توانست شیعیان را از افتادن در شبهاتِ نحله ها و مذاهب کلامی رهایی دهد.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در بین این فرقه ها، معتزله و اشاعره که در اواخر قرن اول هجری پدیدار شد و در طول تاریخ اسلام سهم عمده‏ ای در درگیری‏ های فکری جامعه اسلامی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفت شناسی در نگاه امام هادی (ع)

معرفت شناسی در نگاه امام هادی (ع)