مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 00:052023-01-24سياسي

وقتی شاه پهلوی درباره زنان، کاملاً عریان نظر می دهد


پهلوی دوم جلوی دوربین ها درباره حقوق و جایگاه زن در جامعه ایران و البته پیشرفت های زنان ایرانی سخنان قشنگ و همه پسند می گفت.

اما در خلوت، ماجرا جور دیگری بود و یک بار هم بی پرده نظرش را گفت درباره زنان و حتی آشپزی زنان! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: نظر واقعی شاه پهلوی درباره زنان را بی هیچ توضیح و تفسیری می توان در یکی از مصاحبه هایش به صراحت دریافت.

اوریانا فالاچی خبرنگار مشهور ایتالیایی در سال 1352 با پهلوی دوم مصاحبه ای طولانی انجام داد که بعدها شرح آن در کتاب مصاحبه با تاریخ (کتابی که به گفت وگو با مقامات سیاسی و شخصیت های مشهور جهان اختصاص دارد) منتشر شد.

بخشی از این مصاحبه که به قابلیت های زنان اختصاص دارد و نشان می دهد پهلوی دوم حتی برای زنان قابلیت آشپزی هم قائل نبود در ادامه بخوانید: پهلوی: .

آیا به نظر شما درست می آید که یک شاه، امپراتور ایران، وقت خودش را با صحبت کردن درباره این مسایل به هدر دهد؟ صحبت کردن راجع به همسرها، راجع به زنان؟ فالاچی: خیلی عجیب است، اعلیحضرتا! اگر تا به حال شاهی بوده که صحبت هایش راجع به زنان بوده، شما بوده اید.

و هم اکنون من در این تردید می کنم که حتی زن در زندگی شما به حساب آمده باشد! پهلوی: این جا من متأسفانه باید عرض کنم که شما یک برداشت کاملا صحیح داشته اید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی شاه پهلوی درباره زنان، کاملاً عریان نظر می دهد

وقتی شاه پهلوی درباره زنان، کاملاً عریان نظر می دهد