مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 22:352023-01-24اجتماعي

چیزی حدود صفر، حقابه های قم از دو رودخانه


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: حقابه های استان قم از رودخانه قره چای و قمرود به نزدیک صفر رسیده و علاوه بر آن میزان دبی آب رودخانه شور نیز بسیار اندک شده است.

- سید رضا موسوی مشکینی امروز سه شنبه 4 بهمن ماه در نشست نخبگان حوزوی و دانشگاهی با رییس سازمان محیط زیست کشور که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: تامین نشدن حقابه ها موجب کاهش ظرفیت منابع سفره های زیرزمینی شده است.

وی بیان کرد: حقابه های استان قم از رودخانه قره چای و قمرود به نزدیک صفر رسیده و علاوه بر آن میزان دبی آب رودخانه شور نیز بسیار اندک شده است.

موسوی مشکینی یادآور شد: کانون های گردوغبار در شش ماه اول سال بشدت استان قم را تحت تاثیر می دهد و به خاطر کاهش حقابه ها و ادامه روند خشکسالی هرسال بر حجم آنها افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در تیرماه امسال برای اولین بار در تاریخ 23 روز از آن آلوده بود که بخش عمده ای از آنها از کانونهای داخلی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: 26 گونه پستاندار، 257 گونه پرنده، 20 گونه ماهی، 800 گونه گیاه در این استان شناسایی شده و متوسط بارش 160 میلی متر است و پتانسیل تبخیر نیز 3 هزار و 500 میلی متر در سال است که سبب ایجاد اقلیم خشک و نیمه خشک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیزی حدود صفر، حقابه های قم از دو رودخانه

چیزی حدود صفر، حقابه های قم از دو رودخانه