مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 21:202023-01-24سياسي

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشاورزی و انرژی با ازبکستان


وزیر امور خارجه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ازبکستان آمادگی ایران را برای سرمایه گذاری مشترک با ازبکستان در حوزه های کشاورزی، ساخت و ساز و انرژی و همچنین گسترش همکاری در زمینه ترانزیت و انرژی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه شنبه) چهارم بهمن ماه و در تاشکند با بختیار سعیدوف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

  در این ملاقات امیرعبداللهیان برگزاری موفق اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به میزبانی ازبکستان را به همتای ازبکستانی تبریک گفت.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ازبکستان در شهر سمرقند، چنین دیدارهایی را موجب توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواند و افزود: از روند رو به رشد تعاملات دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خوشحال هستیم.

با این حال با توجه به ظرفیت های دو کشور، هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم؛ آماده ایم تسهیلات بیشتری را برای تردد مردم دو کشور فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشاورزی و انرژی با ازبکستان

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشاورزی و انرژی با ازبکستان