مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 19:402023-01-24سياسي

2 کتاب خطی کهن در فضیلت امام علی (ع) رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کارشناس نسخ خطی و چاپ سنگی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از این نُسخ گفت: - 2 کتاب خطی کهن با قدمت نزدیک به 500 سال در کتابخانه آستان قدس رضوی حرم مطهر امام رضا علیه السلام در مشهد رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کارشناس نسخ خطی و چاپ سنگی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از این نُسخ گفت: کتاب کشف الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین (ع) که امروز رونمایی شد از تألیفات علامه حلی از بزرگان علمای امامیه و جامع علوم مختلف فقه، اصول، ادب، ریاضی، حکمت و کلام و تفسیر در سال 710 هجری قمری است که در آن احادیث و روایات فریقین درباره فضایل، مناقب، امامت و صفات امام علی علیه السلام را در چهار بخش به صورت مختصر و مفید بیان کرده است.

سید رضا صداقت حسینی افزود: این نسخه نفیس خطی به خط نستعلیق توسط محمدباقر بن محمد شریف در سال 974 قمری در 69 برگ 19 سطری به زبان عربی کتابت و در سال 1065 قمری نیز توسط شخصی بنام فاضل خان وقف آستان قدس رضوی شده است.

وی ادامه داد: کتاب العمده فی عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار از دیگر آثار نفیس رونمایی شده امروز است که شمس الدین یحیی بن حسن بن حسین اسدی حلّی معروف به ابن بطریق ، از عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 کتاب خطی کهن در فضیلت امام علی (ع) رونمایی شد

2 کتاب خطی کهن در فضیلت امام علی (ع) رونمایی شد