مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 16:152023-01-24بين الملل

کابوس بهشت آمریکایی؛ 5 درصد جمعیت دنیا با 31درصد جرایم تیراندازی


آمارهای منتشر شده از سوی مراکز آمریکایی نشان می دهد با وجود اینکه این کشور تنها 5 درصد از جمعیت دنیا را دارد اما 31 درصد از جرایم تیراندازی در کل جهان در این کشور رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حوادث تیراندازی در آمریکا از ابتدای سال جدید میلادی (2023) رشد فزاینده ای داشته و تنها طی سه هفته اخیر 60 نفر در این رخدادها کشته شده اند.

یکی از خونین ترین این حوادث تیراندازی در یک استودیو در شهر مونتری پارک ایالت کالیفرنیا رخ داد که طی آن 11 نفر کشته شدند.

آمارهای منتشر شده از سوی مراکز آماری آمریکای نشان می دهد با وجود اینکه این کشور تنها 5 درصد از جمعیت دنیا را دارد اما 31 درصد از جرایم تیراندازی در کل جهان در این کشور رخ می دهد.

براین اساس، با وجود اینکه جمعیت آمریکا به 5 درصد از جمعیت کل جهان نمی رسد، اما آمارهای جنایات و جرایم ارتکابی از طریق سلاح گرم در این کشور 31 درصد از کل آمار جهانی را تشکیل می دهد، که بالاترین میانگین در کل دنیا را تشکیل می دهد.

در چند سال اخیر همزمان با گسترش موج کرونا ، مناطق مختلف آمریکا به ویژه شهرهای بزرگ نظیر نیویورک، شیکاگو، میامی و سانفرانسیسکو به طور فزاینده ای شاهد تشدید جرایم با سلاح گرم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابوس بهشت آمریکایی؛ 5 درصد جمعیت دنیا با 31درصد جرایم تیراندازی

کابوس بهشت آمریکایی؛ 5 درصد جمعیت دنیا با 31درصد جرایم تیراندازی