مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 15:552023-01-24اقتصادي

خسارت 576 میلیارد تومانی سرما و یخبندان به بخش کشاورزی و دامپروری تایباد


مدیر جهادکشاورزی تایباد از وارد شدن خسارت 576 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و دامپروری براثر سرما و یخبندان اخیر خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهادکشاورزی تایباد از وارد شدن خسارت 576 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و دامپروری براثر سرما و یخبندان اخیر خبر داد.

جواد اعتضادی در گفت وگو با ایسنا گفت: متاسفانه سرما و یخبندان که طی هفته گذشته در استان و به ویژه این شهرستان حاکم بود، 576 میلیارد تومان به مزارع گندم، جو، کلزا، باغات، گلخانه ها، ماشین آلات و همچنین بخش دام و طیور خسارت وارد کرده است.

وی اظهار کرد: کل سطح زیرکشت پاییزه شهرستان دچار خسارت شده است و برآورد می شود این میزان خسارت باعث کاهش 25 درصد عملکرد در مزارع گندم، 35 درصد در مزارع جو و 50 درصد در مزارع کلزا شود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد بااشاره به خسارت 85 درصدی به واحدهای گلخانه ای در تایباد، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای شدید و یخبندان اخیر 85 درصد واحدهای گلخانه ای متحمل ضرر و زیان شدند.

اعتضادی بیان کرد: با توجه به خسارت های وارده به بخش کشاورزی در این شهرستان پیش بینی می شود؛ سرما منجر به کاهش 40 درصدی عملکرد در مزارع زعفران، کاهش 60 درصدی عملکرد در درختان انار و کاهش 70 درصدی عملکرد در درختان انجیر در سال زراعی جاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 576 میلیارد تومانی سرما و یخبندان به بخش کشاورزی و دامپروری تایباد

خسارت 576 میلیارد تومانی سرما و یخبندان به بخش کشاورزی و دامپروری تایباد