مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 15:052023-01-24فرهنگي

کهنسال ترین درخت گردوی ایران در اصفهان به ثبت ملی رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ثبت ملی 12 اثر طبیعی ازجمله کهن سال ترین درخت گردوی ایران در اصفهان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار کرد: از میان پرونده های آثار طبیعی ارسالی به شورای ثبت استان، 12 پرونده به منظور ارسال به شورای ثبت ملی آثار طبیعی کشور انتخاب و ارسال شد.

وی ادامه داد: تمامی این 12 پرونده در این شورا تایید و ثبت ملی شد، که در این میان کهن سال ترین درخت گردوی ایران که تاکنون شناسایی شده با 950 سال سن به همراه 45 درخت کهنسال دیگر در روستای کلوسه از توابع شهرستان فریدون شهر در استان اصفهان به ثبت ملی رسید.

ایزدی افزود: از دیگر آثار مهمی که در این شورا تایید و به ثبت رسید می توان به ثبت ملی منظر طبیعی و محوطه فسیلی کوه چرخه مربوط به دوران الیگوسن و میوسن با ویژگی های منحصربه فرد زمین شناسی در شهرستان نطنز و همچنین ثبت درخت کهنسال اُرس در روستای مازه ابول از توابع شهرستان فریدون شهر اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: ثبت ملی درختان کهنسال گردوی نر پنبه و درخت کهنسال گردو روستای خوش میو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهنسال ترین درخت گردوی ایران در اصفهان به ثبت ملی رسید

کهنسال ترین درخت گردوی ایران در اصفهان به ثبت ملی رسید