مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-24اقتصادي

10 درصد پرتقال های مازندران روی درخت است


معاون باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 90درصد پرتقال مازندران تاکنون برداشت شده است، گفت: امسال باتوجه به رکود به وجود آمده در بازار بیش از 40درصد از محصولات به سمت ذخیره سازی سوق یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حسین ملایی معاون باغبانی جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت برداشت محصول مرکبات در استان اظهار کرد: 90درصد پرتقال مازندران تاکنون برداشت شده است و بقیه محصول نیز برداشت و روانه بازار می شود.

وی افزود: باتوجه به رکود بازار پیش بینی می شود برداشت مرکبات امسال مازندران تا اواسط بهمن ماه ادامه یابد.

  معاون باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید 2میلیون و 700تنی محصول مرکبات استان، اضافه کرد: از این میزان تولید 2میلیون تن پرتقال و 700هزار تن نارنگی است.

ملایی بیان کرد: معمولا حدود 30 تا 40 درصد از محصولات مرکبات استان ذخیره سازی می شود که امسال باتوجه به رکود به وجود آمده در بازار بیش از 40درصد از محصولات به سمت ذخیره سازی سوق یافت.

وی با اعلام اینکه سرمازدگی نداریم، خاطرنشان کرد: توصیه ما به باغداران این است نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند که در این صورت به نفع خود درخت بوده و موجب بازدهی خوب درخت در سال آینده خواهد شد و مدیریت تغذیه پس از برداشت هم مورد تاکید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد پرتقال های مازندران روی درخت است

10 درصد پرتقال های مازندران روی درخت است