مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 12:552023-01-24اجتماعي

تلاش برای احیای ردیف بودجه دانش آموزان استثنایی


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مانند سایر بخش های وزارت آموزش و پرورش به لحاظ مالی در مضیقه است.

- صادق ستاری فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چرا در بودجه امسال توجه چندانی به دانش آموزاناستثنایی نشده است؛ گفت: یکی از مصادیق برقراری عدالت تربیتی در آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان استثنایی و ایجاد سازمان آموزش و پرورش استثنایی بود؛ نیازهای این دانش آموزان با دانش آموزان دیگر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان نیازهای خاصی دارند، گفت: آموزش این افراد نیازمند تجهیزات خاصی است و این دانش آموزان نیازهای بهداشتی و تغذیه ویژه ای دارند.

ستاری فر با بیان اینکه قطعاً هدف در آموزش و پرورش استثنایی تنها آموزش سواد خواندن یا نوشتن این دانش آموزان نیست؛ گفت: آموزش و پرورش به دنبال بهزیستی این دانش آموزان است؛ یعنی آموزش و پرورش فرصتی است که این کودکان خاص چگونه زیستن و بهزیستن را فرا بگیرند و این ارزش ها و قابلیت ها در وجودشان نهادینه شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مانند کلیت وزارت آموزش و پرورش به لحاظ مالی در مضیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای احیای ردیف بودجه دانش آموزان استثنایی

تلاش برای احیای ردیف بودجه دانش آموزان استثنایی