مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-24دانش

توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن برای درمان تومورهای سرطانی


پژوهشگران دانشگاه خوارزمی توانستند با استفاده از یک نوع نانوتابشگر، نسل جدید حسگرهای نانو فوتونیکی اکسیژن را توسعه دهند که برای کاربردهای زیرپوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

- پژوهشگران دانشگاه خوارزمی توانستند با استفاده از یک نوع نانوتابشگر، نسل جدید حسگرهای نانو فوتونیکی اکسیژن را توسعه دهند که برای کاربردهای زیرپوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسماعیل حیدری، استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی و مؤسس آزمایشگاه حسگرهای نانوفوتونیکی و اپتوفلوییدیک درباره این طرح گفت: در این پژوهش از نانو تابشگرهای تبدیل افزایشی لانتانیدی برای توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن برای کاربردهای زیرپوستی استفاده شده است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح، توضیح داد: اکسیژن عنصری ضروری برای حیات روی زمین است و اندازه گیری دقیق غلظت آن در بسیاری از کاربردها از جمله پزشکی، زیست فناوری و صنایع غذایی و دارویی دارای اهمیت است.

در سال های اخیر، حسگرهای کاشتنی زیرپوستی به دلیل امکان اندازه گیری پیوسته و آنی و قابلیت سازگاری با پلتفرم های هوش مصنوعی، در تشخیص و درمان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: عمق نفوذ محدود منابع نوری مریی از چالش های زیست حسگرهای فوتونیکی کاشتنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن برای درمان تومورهای سرطانی

توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن برای درمان تومورهای سرطانی