مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-24اقتصادي

نخستین سوخت گیری کامل استارشیپ انجام شد


شرکت اسپیس ایکس برای اولین بار مخازن جدیدترین موشک در حال توسعه خود موسوم به استارشیپ را کاملاً از سوخت پر کرد و اصطلاحا «تمرین لباس خیس» آن را به انجام رساند تا به زودی رهسپار نخستین پرواز آزمایشی مداری خود شود.

- شرکت اسپیس ایکس برای اولین بار مخازن جدیدترین موشک در حال توسعه خود موسوم به استارشیپ را کاملاً از سوخت پر کرد و اصطلاحا تمرین لباس خیس آن را به انجام رساند تا به زودی رهسپار نخستین پرواز آزمایشی مداری خود شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) برای اولین بار روز گذشته 23 ژانویه یک موشک استارشیپ را کاملاً سوخت رسانی کرد و نقطه عطف بزرگی را در مسیر این موشک به سمت اولین پرواز مداری رقم زد.

این شرکت که متعلق به ثروتمندترین فرد دنیا یعنی ایلان ماسک است، روز گذشته در تاسیسات موسوم به استاربیس(Starbase) خود واقع در جنوب تگزاس یک تمرین لباس خیس را با استارشیپ 120 متری انجام داد و بسیاری از مراحلی را که در روز پرتاب انجام خواهد داد، آزمود.

این تمرین شامل بارگیری اکسیژن مایع و پیشرانه متان مایع در مرحله اول موسوم به سوپر هوی(Super Heavy) و مرحله فوقانی آن به نام استارشیپ بود.

تمرین لباس خیس به مجموعه آزمایش ها و شبیه سازی های حیاتی برای کمک به تعیین آمادگی موشک برای پرتاب گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سوخت گیری کامل استارشیپ انجام شد

نخستین سوخت گیری کامل استارشیپ انجام شد