مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 11:102023-01-24سياسي

دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با مدیر اجرایی «سیکا»


مدیر اجرایی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا «سیکا» با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و آخرین وضعیت همکاری های منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کایرات ساریبای مدیر اجرایی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا سیکا که به عنوان کشور همکار وارد شهر تاشکند شده با بختیار سعیداف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

تاکید شد که طرف ازبکستان سیکا را به عنوان یک پلتفرم مهم در تحکیم دیالوگ برای ثبات و کمک جهت توسعه همه جانبه در منطقه وسیع آسیا می داند.

در سال های اخیر ازبکستان حضور خود را در این ساختار تشدید کرده است.

همچنین بر اهمیت اجرای جامع ابتکارات مطرح شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در نشست سیکا در ماه اکتبر سال 2022 میلادی در شهر آستانه مبنی بر تحکم همکاری های متقابل در زمینه های ثبات منطقه ای، سیاست جوانان، محیط زیست و امنیت غذایی تاکید شد.

ازبکستان هماهنگ کننده اقدامات اعتمادسازی سیکا در بعد انسانی در سال های 2020-2023 میلادی و رییس مشترک شورای جوانان سیکا است.

در این دیدار همچنین برنامه مراسم های برنامه ریزی شده در مسیر سیکا از جمله نشست دوره ای شورای جوانان که در ماه آوریل سال جاری میلادی در شهر سمرقند برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با مدیر اجرایی «سیکا»

دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با مدیر اجرایی «سیکا»