مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-24اجتماعي

50 مدرسه در مازندران زیر 10 دانش آموز دارند


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی گفت: 50 مدرسه زیر 10 دانش آموز در استان فعالیت می کند.

- حسین کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش به برکت انقلاب اسلامی به تشریح دستاوردها پرداخت و افزود: در حال حاضر بیش از 521 هزار دانش آموز در استان وجود دارد و نرخ بیسوادی به کمتر از شش درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت چندین برابر را در فضای آموزشی و پرورشی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، شمار معلمان را 22 هزار نفر ذکر کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی در زمینه ساخت فضای آموزشی و تأمین نیروی انسانی رشد کردیم این در حالی که در قبل از انقلاب بسیاری از روستاها و مناطق فاقد مدرسه بودند در حالی که اکنون حدود 50 مدرسه در استان زیر 10 نفر جمعیت دانش آموزی دارد.

وی با اظهار اینکه انقلاب اسلامی به علم، تعلیم و تربیت و آموزش توجه خاصی داشته است، گفت: ایران اسلامی به عنوان الگوی کشورهای مختلف مطرح است و بسیاری از خیزش های بیداری اسلامی برگرفته از نهضت انقلاب اسلامی است.

کمالی به دستاوردهای دولت سیزدهم در امر آموزش و تربیت اشاره کرد و گفت: از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون شاهد ظرفیت سازی در حوزه تأمین امکانات و تجهیزات هستیم و 14 میلیارد تومان سرانه به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 مدرسه در مازندران زیر 10 دانش آموز دارند

50 مدرسه در مازندران زیر 10 دانش آموز دارند