مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:312023-01-24اقتصادي

کاهش رنج «برنج» با دانش بنیان ها/ طلای سپید با تلاش متخصصان مازنی قد می کشد


خبرگزاری فارس از مازندران-زهرا طاهری پرکوهی حتی فکرش هم عذاب آور است، در روزهایی که کشاورزان بدون ادوات کشاورزی مجبور بودند بیشتر وقت شان را در زمین ها بگذرانند، آن روزها خبری از ماشین آلات نبود زمان نشا یک دردسر، زمان وجین دردسر دیگر و زمان درو و برداشت هم هزار دردسر چاشنی روزهای کشت وکار بود.

کشاورزان مجبور بودند برای نشا تا زانو در گل فرو روند و برای درو زیر آفتاب داغ تابستانی متحمل مشقت فراوانی شوند که حتی تصورش هم دشوار است.

برنج کاران برای نشا، درو و وجین باید روزها و روزها مشغول کار طاقت فرسا می شدند درحالی که زیر سایه علم و فناوری فرزندان این سرزمین برنج کاران کشاورزی آسان را تجربه می کنند.

 آغاز کشت مکانیزه برنج از نشا تا وجین و درو گرفته موجب شده نیاز به کارگر برای نشا، وجین و درو کاهش یابد تا دست کم خیال کشاورزان از غصه دستمزد کارگری که بخش مهمی از هزینه ها را به خود اختصاص می یابد، آسوده شود.

*دانش بنیان ها بیکار ننشستند در این راستا فرزندی از همین دیار در قالب شرکت دانش بنیان اقدام به تولید دستگاه وجین کن برنج کرده که این دستگاه به منظور مبارزه با علف های هرز، در دو نوبت پس از نشاکاری در مزارع شالیزاری که به صورت مکانیزه کشت شدند، مورد استفاده قرار می گیرد، که نشان می دهد دانش بنیان در دیار مازندران دست رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش رنج «برنج» با دانش بنیان ها/ طلای سپید با تلاش متخصصان مازنی قد می کشد

کاهش رنج «برنج» با دانش بنیان ها/ طلای سپید با تلاش متخصصان مازنی قد می کشد