مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:202023-01-24پزشكي

کودکان مضطرب در کرمانشاه شناسایی می شوند


کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله استان گفت: امسال 3800 کودک در غالب این طرح غربالگری شدند.

- مریم رجبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم تشخیص زودهنگام اضطراب در کودکان گفت: تشخیص و درمان اضطراب در کودکان می تواند از بروز بسیاری اختلالات روانی در دوران نوجوانی و بزرگسالی پیشگیری کند.

رجبی با تاکید بر لزوم شناخت علائم اضطراب در کودکان، مخفی کاری، پرخاشگری، گوشه گیری، کاهش اشتها، مشکلات خواب و لجبازی را از جمله مهمترین این علائم عنوان کرد.

وی افزود: هرچه سریعتر این علائم شناسایی و درمان شوند، قطعا کیفیت زندگی کودکان بهبود یافته و از اختلالات جدی تر در دوران بزرگسالی آنها پیشگیری می شود.

رجبی گفت: بر همین اساس طرح غربالگری اضطراب کودکان هر سال اجرایی شده و کودکان پنج و شش ساله استان در این طرح غربالگری می شوند.

وی افزود: در این طرح در پیش دبستانی ها و در مدارس در مقطع کلاس اول و نیز در تمامی پایگاه های سنجش بینایی پرسشنامه هایی به والدین کودکان داده می شود و با پرکردن این پرسشنامه ها و بررسی رفتار کودکان اضطراب آنها تشخیص داده می شود.

رجبی گفت: چنانچه کودکی با اختلال اضطراب شناسایی شود به مراکز مشاوره تخصصی جهت ارزیابی و تشخیص دقیق تر ارجاع می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان مضطرب در کرمانشاه شناسایی می شوند

کودکان مضطرب در کرمانشاه شناسایی می شوند