مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 08:072023-01-24بين الملل

آمریکا اهانت به قرآن در سوئد را تهدید برای گسترش ناتو دانست


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این موضوع که هتک حرمت قرآن در سوئد اقدامی تحریک آمیز برای جلوگیری از گسترش ناتو بوده است را رد نکرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این موضوع که هتک حرمت قرآن در سوئد اقدامی تحریک آمیز برای جلوگیری از گسترش ناتو بوده است را رد نکرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آناتولی، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که سوزاندن قرآن توسط یک افراط گرا در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد عمیقا بی احترامی بود اما از محکومیت آن خودداری کرد.

او به خبرنگاران گفت: همانطور که نخست وزیر سوئد گفت، سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس است، اقدامی عمیقا بی احترامی است.

پرایس با تاکید بر اینکه ایالات متحده از آزادی تشکل و حق تجمع مسالمت آمیز به عنوان عناصر دموکراسی حمایت می کند، گفت: و او (نخست وزیر سوئد) به این نکته اشاره کرد که آنچه قانونی است لزوما مناسب نیست.

پرایس گفت: این یک فرد حقیقی بوده است، یک تحریک کننده، کسی که ممکن است عمداً به دنبال ایجاد شکاف بین دو شریک نزدیک ما - ترکیه و سوئد باشد، ممکن است عمداً به دنبال پیچیده کردن مذاکرات جاری در مورد پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو بوده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا اهانت به قرآن در سوئد را تهدید برای گسترش ناتو دانست

آمریکا اهانت به قرآن در سوئد را تهدید برای گسترش ناتو دانست