مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 07:552023-01-24سياسي

شاخ غول مازوت سوزی شکست /اصفهان موقت نفس می کشد


توقف موقت مازوت سوزی در 2واحد نیروگاه شهید منتظری درپی مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا و شورای تامین استان سبب کاهش تدریجی آلاینده ها پس از 10 روز آلودگی هوای شدید و مستمر اصفهان شد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- ندا سپاهی: اصفهان که بهار و تابستان، پاییز و زمستانش با آلودگی هوا عجین شده این روزها با مازوت سوزی نیروگاه ها در حال خفگی است.

از نیمه آذر امسال که نیروگاه شهید محمد منتظری برغم ابراز مخالفت مدیران استانی، با مصوبه شورای عالی امنیت ملی استفاده از مازوت (نفت کوره) را در 6 واحد از 8 واحد این نیروگاه آغاز کرد، نفس اصفهان به شماره افتاد.

شاخص آلودگی هوای اصفهان بطور مستمر در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفته و این کلانشهر دی ماه امسال آلوده ترین روزها را سپری کرد بطوری که به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی این مدت شمار افراد مراجعه کننده با علائم تنفسی و ریوی بویژه گروه سنی کودکان به بیمارستان الزهرا و بیمارستان تخصصی قلب چمران افزایش یافته است.

مازوت سوزی و احاطه شدن اصفهان با صنایع آلاینده از یک سو و سکون و سرمای شدید این روزها از سوی دیگر، آلودگی هوای این کلانشهر را به وضعیت بحرانی رساند و لازم بود بجای تعطیلی مدارس و ادارات درخصوص وضعیت صنایع آلاینده تصمیم جدی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخ غول مازوت سوزی شکست /اصفهان موقت نفس می کشد

شاخ غول مازوت سوزی شکست /اصفهان موقت نفس می کشد