مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 23:152023-01-23پزشكي

زنگ خطر چاقی کودکان در اردبیل به صدا درآمده است


رییس دفتر بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: زنگ خطر چاقی گروه سنی کودکان در استان اردبیل به صدا درآمده و باید به هوش باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آرش سیادتی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی طرح های جدید حوزه تغذیه در اردبیل اظهار کرد: امروز بیشتر جوامع به جای آنکه از عواقب گرسنگی رنج ببرند، دچار بدغذایی و تغذیه نامناسب هستند که گرفتاری در این زمینه بیشتر از فقر مطلق است.

وی با بیان اینکه زنگ خطر چاقی گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان در استان اردبیل به صدا درآمده است، تصریح کرد: ما اضافه وزن نگران کننده ای را در گروه های سنی کودکان و زنان در استان اردبیل شاهد هستیم که اگر برنامه ریزی برای کاهش وزن و سالم سازی آنها انجام نشود، دغدغه ها و گرفتاری ها در این حوزه بیشتر خواهد شد.

رییس دفتر بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اکثر جمعیت بالای 18 سال در استان اردبیل با اضافه وزن روبه رو هستند که در مراکز بهداشتی و درمانی کنترل ها و مراقبت های لازم در این زمینه انجام می شود.

سیادتی افزود: در کشور و به ویژه استان اردبیل 2 برابر میانگین جهانی مصرف قند و نمک را شاهد هستیم که آثار و عوارض آن در دوران سالخوردگی و پیری بیشتر نمود پیدا می کند و بهتر است خانواده ها به سمت تغذیه سالم و خوردن غذاهای با ویژگی های ممتاز بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر چاقی کودکان در اردبیل به صدا درآمده است

زنگ خطر چاقی کودکان در اردبیل به صدا درآمده است