مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 20:152023-01-23اجتماعي

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب های لرستان انجام شد


مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب های این استان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سالاروند امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب های، اظهار داشت: با شروع فصل سرما در ماههای پاییز و زمستان پرندگان مهاجرت زمستانه خود را از عرض های جغرافیایی بالا به سمت عرض های جنوبی را شروع کرده و در امتداد مسیر مهاجرت خود وارد تالاب ها و آبگیرهای کشور می شوند.

وی، گفت: استان لرستان با وجود بیش از 20 سایت شامل تالاب، آبگیر، رودخانه و سد یکی از مهم ترین، غنی ترین و امن ترین کریدورهای مهاجرتی به حساب می آید که در این فصل پذیرای بیش از ده ها هزار پرنده آبزی و کنار آبزی است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، گفت: هر ساله با همت همکاران سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با هدف آگاهی از وضعیت کنونی جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران، شناسایی و رکورد گونه های جدید صورت می گیرد.

سالاروند، افزود: از مهم ترین مراکز پذیرش پرندگان مهاجر در استان لرستان می توان به تالاب های 11 گانه پلدختر، تالاب تنوردر ، تالاب بیشه دالان بروجرد، تالاب خروسان ازنا و همچنین رودخانه های خرم آباد، کشکان ، دو آب ، کهمان ، گهر رود ، تیره و ماربره و سدهای مروک ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب های لرستان انجام شد

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب های لرستان انجام شد