مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 18:162023-01-23فرهنگي

یک فیلم ایرانی در جشنواره برلین/ تحریم چه شد؟


فهرست فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین در حالی اعلام شد که یک سینماگر ایرانی در بخش مواجهه برای کسب جایزه رقابت می کند و در بخش رقابتی اصلی فیلمی از ایران نیست.

- جی پلاس ، ایسنا نوشت: کارلو شاترین و ماریت ریسنبک در یک نشست خبری با حضور اهالی رسانه فهرست 18 فیلم بخش مسابقه اصلی و همچنین 16 فیلم بخش مواجهه (Encounters) را اعلام کردند و فیلم بدترین دشمن من به کارگردانی مهران تمدن یکی از فیلم های بخش "مواجهه" این رویداد سینمایی است که تاکنون جزییات بیشتری از این فیلم منتشرنشده است و به نظر می رسد زهرا امیر ابراهیمی بازیگر آن است و این فیلم به عنوان محصولی از فرانسه و سوییس معرفی شده است.

همچنین در لیست اعلام شده نام مستند ابرقدرت ساخته شان پن که درباره جنگ در اوکراین است، به چشم می خورد که نخستین نمایش جهانی اش را در بخش ویژه جشنواره برلین تجربه می کند.

جشنواره فیلم برلین پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود که امسال هیچ فیلم، سینماگر و روزنامه نگار مرتبط با دولت ایران را در جشنواره میزبانی نخواهد کرد.

فهرست فیلم های هفتاد و سومین جشنواره برلین از این قرار است: بخش مسابقه اصلی (نامزدهای خرس طلای بهترین فیلم) 2000 گونه زنبور به کارگردانی استیبالیز اورسولا سولاگوره برج بی سایه به کارگردانی ژانگ لو تا آخر شب به کارگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فیلم ایرانی در جشنواره برلین/ تحریم چه شد؟

یک فیلم ایرانی در جشنواره برلین/ تحریم چه شد؟