مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 18:002023-01-23بين الملل

یونان از رهگیری پهپاد ترکیه در شرق دریای اژه خبر داد


وزارت دفاع یونان امروز اعلام کرد که یک فروند پهپاد ترکیه در شرق دریای اژه از سوی آتن رهگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رسانه از کاثیمرینی، وزارت دفاع یونان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک فرود پهپاد متعلق به ترکیه با ورود به منطقه اطلاعات پرواز این کشور، حریم هوایی آتن را نقض کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، این پهپاد بدون ارائه برنامه پروازی خود بر فراز جزیره کاندلیوسا (Kandelioussa) در شرق دریای اژه به پرواز درآمده و حریم هوایی یونان را در ساعت 11:39 شب گذشته (به وقت محلی) نقض کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع یونان در این خصوص آمده است: پهپاد مذکور از سوی یگان های شناسایی طبق قوانین بین المللی شناسایی و رهگیری شد.

این در حالیست که در این خبر به نوع این پهپاد اشاره ای نشده است.

در ارتباط با روابط میان دو کشور یونان و ترکیه، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه چندی پیش طی سخنانی در نشست خبری سلسله دیدارهای شهری 2023 حزب حاکم عدالت و توسعه در توکات اعلام کرد: برای حمایت از حقوق و قوانین کشورمان هم در میدان و هم بر سر میز تمام توان خود را به کار می بریم.

در این زمینه از یک سو رایزنی ها و از سوی دیگر درباره اعتمادسازی و رویه های مختلفی مورد بحث قرار گرفته؛ اما متاسفانه پاسخ مثبت همسایه مان یونان به هیچیک از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان از رهگیری پهپاد ترکیه در شرق دریای اژه خبر داد

یونان از رهگیری پهپاد ترکیه در شرق دریای اژه خبر داد