مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 16:152023-01-23بين الملل

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا هم به تایوان می رود


یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت، پنتاگون برای سفر کوین مک کارتی، رییس جمهوریخواه جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در فصل بهار تدارک می بیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری پانچبول نیوز امروز دوشنبه با استناد به یک مقامی که مستقیما در مذاکرات در پنتاگون دخیل است، نوشت: پنتاگون در مراحل اولیه برنامه ریزی تور سفرهای خارجی کوین مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به خارج شامل سفر به جزیره تایوان در اواسط سال جاری میلادی است.

طبق این گزارش مقامات دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا انتظار دارند این سفر مک کارتی به تایوان که تکرار سفر مشابهی از سوی نانسی پلوسی، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت گذشته به این جزیره است، زمانی در فصل بهار آینده انجام شود.

به نوشته پانچبول نیوز، در پی انتخاب شدن مک کارتی با برگزاری دورهای متوالی رای گیری به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان قصد دارند مقابله با چین را یک رکن اصلی دستور کار اکثریت جدیدی که در این مجلس کسب کرده اند، تعیین کنند.

برنامه ریزی برای سفر مک کارتی به تایوان یک تلاش پرمخاطره برای پنتاگون خواهد بود و پنتاگون لازم است برای این سفر مسائل لجستیک امنیتی و پاسخ قابل انتظار از سوی پکن را در نظر بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا هم به تایوان می رود

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا هم به تایوان می رود