مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 16:002023-01-23اقتصادي

لایحه بودجه 1402 پتانسیل تورمی بالایی دارد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1402 را دارای پتانسیل تورمی بالا دانست و گفت: پیش بینی تورم حداقل 40 درصدی در سال آینده زنگ خطر جدی برای فعالیت های اقتصادی است و باعث زمین گیر شدن تولید و کارآفرینی می شود؛ - ما قانونا و شرعا نمی توانیم زیر بار لایحه بودجه ای برویم که نرخ تورم آن رسما 40 درصد است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه 1402 گفت: لایحه بودجه دارای ایرادات اساسی شکلی و ماهوی است که نمونه آن انحراف از قوانین بالا دستی است.

وی با بیان اینکه پتانسیل تورمی لایحه بسیار بالاست، افزود: بنیادی ترین ایراد لایحه بودجه به غیر واقعی بودن درآمدها بخصوص در بخش مالیات، فروش اوراق و اموال دولتی و درآمد نفتی بر می گردد، مواردی که منابع اصلی درآمدی دولت در سال آینده است؛ طبق بررسی ها، لایحه بودجه 500 هزار میلیارد تومان کسری دارد و می تواند تا دو برابر هم افزایش پیدا کند.

این به معنای استقراض گسترده از بانک مرکزی، تداوم تورم فزاینده، کوچک شدن سفره مردم، تعطیلی عدالت گستری، توقف فعالیت های عمرانی، تدوام رکود تولید و ده ها مشکل دیگر که تماما خلاف احکام و اسناد بالادستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه بودجه 1402 پتانسیل تورمی بالایی دارد

لایحه بودجه 1402 پتانسیل تورمی بالایی دارد