مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:552023-01-23دانش

زنگ خطر رشد کاریکاتوری آموزش عالی و ابراز تأسف نخبگان


توزیع نامتناسب داوطلبان رشته های مختلف دانشگاه ها سبب ایجاد رشد کاریکاتوری آموزش عالی می شود، نخبگان کشور نیز ابراز تأسف خود را در این باره اعلام کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اول بهمن ماه وزیر علوم و معاونانش در نشستی در سالن شهدای جهاد علم وزارت علوم میزبان استعدادهای برتر کشور بودند و درددل ها، صحبت ها و انتقادات خود را با مسوولان بالادستی آموزش عالی کشور مطرح کردند.

در این میان یکی از نخبگان کشور صحبت های خود را با ناراحتی و ابراز تأسف آغاز کرد و حتی بسیار غصه خورد از اینکه چرا آمار داوطلبان گروه ریاضی در کنکور سال های اخیر بسیار کاهش داشته است.

این استعداد برتر کشورمان گفت: من وقتی آمار داوطلبان کنکور را می بینم واقعا غصه میخورم که تعداد داوطلبان رشته ریاضی در این حد پایین است، چرا رشته ریاضی به اینجا رسید؟ واقعا تاسف بار است.

با توجه به این موضوع بد نیست گریزی بزنیم به آمار گروه های مختلف آزمایشی در آزمون سراسری سال های اخیر.

در کنکور سال 97، یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب در آزمون سراسری سال 97 ثبت نام کردند که تعداد داوطلبان این آزمون در مقایسه با سال قبل از آن، 27 هزار و 466 نفر افزایش داشت و بیشترین داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی با 642 هزار و451 نفر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر رشد کاریکاتوری آموزش عالی و ابراز تأسف نخبگان

زنگ خطر رشد کاریکاتوری آموزش عالی و ابراز تأسف نخبگان