مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:452023-01-23اقتصادي

31 هزار هکتار دیمزار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت


شهرکرد_معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 31 هزار هکتار دیمزار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیروس بیک بکان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص طرح جهش در دیمزارهای استان، اظهار کرد: این طرح در سال جاری برای اولین بار با همکاری ستاد فرمان امام خمینی (ره) در استان انجام شده است.

وی افزود: سهمیه چهارمحال و بختیاری در طرح جهش در دیمزارها 30 هزار هکتار بود که تاکنون در نزدیک به 31 هزار هکتار دیمزار کشت انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 12 هزار هکتار از محصول گندم و جو که در دیمزارهای استان کشت شده است تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که بخشی از آن در رابطه با طرح جهش در دیمزارها است، برخی از کشاورزان خارج از این طرح نیز از مزایای بیمه مزارع استفاده کرده اند.

بیک بکان عنوان کرد: در قالب طرح جهش در دیمزارها، 50 هزار تومان از 230 هزار تومانی که به عنوان حق بیمه اخذ می شد، تخفیف محسوب می شود، 50 هزار تومان دیگر کمک سازمان جهاد کشاورزی است و کشاورز تنها 130 هزار تومان حق بیمه پرداخت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 هزار هکتار دیمزار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت

31 هزار هکتار دیمزار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت