مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:502023-01-23اقتصادي

تولید بیش از یک میلیون اصله نهال در سال جاری


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر، گفت: تولید یک میلیون و 150 هزار اصله نهال برای امسال پیش بینی شده است با توجه به سیاست دولت در زراعت چوب، - بیشتر از گونه صنوبر و تبریزی به دلیل استفاده صنعتی کشت می شود.

مهرداد خزایی پول در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیاست دولت در سال جاری استفاده از ظرفیت مردمی برای کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور است که به مدت چهار سال اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: این طرح از سال 1402 آغاز می شود و حوزه اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران نیز تولید نهال را از امسال اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان منابع طبیعی کشور برای سال بعد باید چیزی حدود 250 میلیون اصله نهال را تولید کند و در اختیار متقاضیان برای نهال کاری قرار دهد، افزود: برای زراعت چوب سعی می شود از صنوبر و خانواده بید و تبریزی به دلیل قابلیت کشت و صنعتی شدن و تامین بخشی از نیاز چوبی کشور و واحدهای صنایع سلولزی شمال کشور استفاده شود.

این مسئول با اعلام اینکه اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر، تولید یک میلیون و 150 هزار اصله نهال را امسال در برنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: در کشور در طول چهار سال یک میلیارد و 150 میلیون اصله نهال تولید می شود که در اختیار بخش های خصوصی و مردم برای کشت قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از یک میلیون اصله نهال در سال جاری

تولید بیش از یک میلیون اصله نهال در سال جاری