مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:252023-01-23اقتصادي

بهترین اقدام برای کنترل ریزگرد ها ایجاد پوشش گیاهی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر طبیعت این استان، - مدیرکل منابع طبیعی گستان گفت: برای مقابله با ریزگرد ها بهترین کار این است که با استفاده از گونه های بومی اقدام به ایجاد پوشش گیاهی کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر طبیعت این استان، گفت: شمال این استان قبل از تغییرات اقلیمی نیز از لحاظ پوشش گیاهی وضعیت مطلوبی نداشت.

سلامتی بیان کرد: افزایش دما بر پوشش گیاهی شمال گلستان و کشور ترکمنستان اثر گذاشته و این مساله موجب شده ریزگرد ها بیشتر شند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اولین راهکار را سازگاری با شرایط جدید دانست و گفت: بهترین کار این است که با استفاده از گونه های بومی اقدام به ایجاد پوشش گیاهی کنیم.

وی بیان کرد: باید نقاط مرتعی در قالب پروژه های مرتعی و مرتع داری و نقاط بیابانی در قالب پروژه های بیابان زدایی، پوشش گیاهی کاشته شود.

سلامتی با اشاره به اینکه ما با همه کارشناسان فنی خود در حوزه مرتع، بیابان و مجامع دانشگاهی و علمی و تحقیقاتی نشست هایی برگزار کردیم تا طرح های خوبی در راستای پیشگیری و مقابله داشته باشیم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین اقدام برای کنترل ریزگرد ها ایجاد پوشش گیاهی است

بهترین اقدام برای کنترل ریزگرد ها ایجاد پوشش گیاهی است